Khamis, 11 Julai 2013

Sup Telur & Nasi Susu Sejat>>>>>4u Qaisarah...

Assalamualaikum...hari ni sy nak kongsi 2 makan simple lagi nak cepat utk anak saya... Makanan camni biasa buat untuk sekali makan je...macam menu malam dia je... Kalau makan utk 3 kali biasa sy akan try masak yang beasaskan ikan ke ayam ke... 

Telur ni senang je , tak beku...jadi cepat boleh masak... 
Qaisarah sekarang dah pandai makan nasi biasa macam nasi kita dewasa tu, jadi bertambah mudah lah cume amik nasi dan makan dengan sup telur ni... Carrot tu sy sagat je senang sarah nak makan... Warna kuah tu kuning2 sikit hasil dari minyak + carrot. Biasa untuk qaisarah sy guna minyak Olive. 

Ok meh tgk resepi...


Sup Telur dengan Carrot 

Tumis minyak zaitun
Masukkan hirisan bawang
Bile naik bau masukkan carrot yg disagat
Last sekali pecahkan telur
Biarkan seketika...
Dah siap...:)

Ada sayur & ada lauk...alhamdulillah...

Sup Telur dan carrot....
Resepi kedua ni pun simple juga... tp bukan hari yg sama...ni gambar terkumpul..hihi.
Meh tgk cara2nye...

Nasi susu Sejat

Didihkan air (sukatan ikut nasi, nak kasi lembut2 je)
Masukkan nasi (sy masukkan 1 senduk je untuk sekali makan)
Masukkan Carrot
Bile carrot dah lembut masukkan susu sejat sikit...

Makan dengan telur dadar...

Nasi susu Sejat

Ok sekian saje....selamat mencube...Wassalam

1 ulasan: